Интернет мрежата обхваща една огромна част от световният бизнес, и напоследък Интернет рекламата вече наистина надминава мащабите на рекламиране в радио, телевизия и оффлайн медии като вестници, списания, печатни брошури, статични билбордове и т.н.
Всеки успешен бизнес базира част от своята реклама в Интернет. Тази реклама в повечето случаи изисква наличието на интернет сайт или презентационна страница показана на популяризиран и посещаван уеб сайт. Това ни убеждава, че ако притежаваме собствен или бизнес сайт, който бихме желали да е известен на потребителите от целевата аудитория на нашия бизнес ние трябва умело да поработим върху популяризирането на интернет страницата си. SEO (search engine optimization) е безспорно първата стъпка, с която трябва да започнем, но това нe гарантира, че представата ни за ефективно популяризиране ще се постигне светкавично и то само с това въздействие върху процеса. Много собственици на сайтове грешат, като възприемат СЕО -то като гаранция, че това е едностранен елемент, който ще изстреля сайта им в първите ТОП 10 резултата от търсачките по ключови думи. Погрешно е обаче да се възприемат нещата по този начин. Една умела оптимизация на всяка цена трябва да се комбинира с няколко други елемента, които правят процеса комплексен и вече приложени заедно дават желаният резултат. Прилагането на СЕО настройки в кода на сайта трябва да се съчетае с регистриране на сайта във важни директории в световната интернет мрежа, срочни или дългосрочни рекламни кампании в други (известни вече) сайтове, като поставяне на платени връзки, графични или флаш банери, регистриране на сайта в най-важните социални медии и ред други стъпки. Това разбира се е бавен процес и изисква заделянето на известен бюджет.
Всеизвестен факт е, че рекламата в Интернет като цяло излиза много по-евтина от рекламата в другите медии. Това е логично, защото създаването на ракламен елемент в интернет е сравнително лесно изпълним продукт, който не изисква допълнителни разходи за конструкция, сглобяване и монтаж от специализирана фирма (например дисайн, изработване и монтаж на масивен билборд). Освен това рекламодателят може да приложи промяна в текстове и изображения моментално, т.е. не се изисква "монтажна група" да деинсталира билборда, да приложи желаните от клиента промени и след това пак да го монтира обратно, което ще коства първо много време, и второ допълнителни разходи оскъпяващи кампанията.
Рекламата в интернет не е толкова елементарен процес и също изисква известни познания по работа с интернет и специално познания по СЕО като: Page Rank, Pages indexed, Back Links, Traffic & Rank, Search Status, Bookmarks, Cached, Domain details, Domain background и много други фактори, което изисква намесата на добре квалифициран специалист. Успешната рекламна кампания има няколко основни стъпки: проектиране, бюджет, изпълнение и поддръжка. Всичко това е част от процес наречен Оптимизиране на интернет сайт за търсачки - SEO (search engine optimization) и не може да се извърши правилно без специални умения.
Успешна рекламна кампания - Проектиране и изпълнение
Всеки успешен бизнес базира част от своята реклама в Интернет. Тази реклама в повечето случаи изисква наличието на интернет сайт или презентационна страница показана на популяризиран и посещаван уеб сайт. Това ни убеждава, че ако притежаваме собствен или бизнес сайт, който бихме желали да е известен на потребителите от целевата аудитория на нашия бизнес ние трябва умело да поработим върху популяризирането на интернет страницата си. SEO (search engine optimization) е безспорно първата стъпка, с която трябва да започнем, но това нe гарантира, че представата ни за ефективно популяризиране ще се постигне светкавично и то само с това въздействие върху процеса. Много собственици на сайтове грешат, като възприемат СЕО -то като гаранция, че това е едностранен елемент, който ще изстреля сайта им в първите ТОП 10 резултата от търсачките по ключови думи. Погрешно е обаче да се възприемат нещата по този начин. Една умела оптимизация на всяка цена трябва да се комбинира с няколко други елемента, които правят процеса комплексен и вече приложени заедно дават желаният резултат. Прилагането на СЕО настройки в кода на сайта трябва да се съчетае с регистриране на сайта във важни директории в световната интернет мрежа, срочни или дългосрочни рекламни кампании в други (известни вече) сайтове, като поставяне на платени връзки, графични или флаш банери, регистриране на сайта в най-важните социални медии и ред други стъпки. Това разбира се е бавен процес и изисква заделянето на известен бюджет.
Евтина реклама в интернет - успешен маркетинг
Кое прави интернет рекламата по-ефективна ?
Всеизвестен факт е, че рекламата в Интернет като цяло излиза много по-евтина от рекламата в другите медии. Това е логично, защото създаването на ракламен елемент в интернет е сравнително лесно изпълним продукт, който не изисква допълнителни разходи за конструкция, сглобяване и монтаж от специализирана фирма (например дисайн, изработване и монтаж на масивен билборд). Освен това рекламодателят може да приложи промяна в текстове и изображения моментално, т.е. не се изисква "монтажна група" да деинсталира билборда, да приложи желаните от клиента промени и след това пак да го монтира обратно, което ще коства първо много време, и второ допълнителни разходи оскъпяващи кампанията.
Как да създадем успешна реклама ?
Рекламата в интернет не е толкова елементарен процес и също изисква известни познания по работа с интернет и специално познания по СЕО като: Page Rank, Pages indexed, Back Links, Traffic & Rank, Search Status, Bookmarks, Cached, Domain details, Domain background и много други фактори, което изисква намесата на добре квалифициран специалист. Успешната рекламна кампания има няколко основни стъпки: проектиране, бюджет, изпълнение и поддръжка. Всичко това е част от процес наречен Оптимизиране на интернет сайт за търсачки - SEO (search engine optimization) и не може да се извърши правилно без специални умения.
Няма коментари:
Публикуване на коментар