Отрицателна статистика за SEO оптимизация
За разлика от положителните факти web сайтът www.rimskabania.com определено има много минуси в лицето на оптимизация за интернет търсачки. Приложените статистически SEO инструменти, които съм използвал на базата на грубо проучване не са много в полза на нет страницата. По-долу ще се опитам да изложа мнението си, като изброя най-тревожните неща от статистиката. Това разбира се не трябва да Ви притеснява, защото за всеки отрицателен елемент от таблицата си има решение за по-бързото развитие след прилагане на специалните техники за SEO оптимизация на сайта. А именно:
Фактори определящи нивото на SEO Web оптимизация
1. PR-2: На базата на петгодишната си възраст Google Page Rang на сайта е изключително нисък, което видимо ни показва, че Гугъл търсачката, а и много други не харесват много SEO състоянието на сайта, въпреки вазраста му. Това се дължи на ред фактори, които ще анализирам в общ план в следващите точки. Ще уточня, че търсачките не оценяват външният вид на един сайт. Те определят нивото и ефективността му по качествени навигационни менюта, качество на текстовото съдържание (наситеност на ключови думи) и правилните настройки в невидимият за обикновения потребител КОД НА САЙТА.
2. Текст: Текстовете в сайта литературно са добре съчинени и видимо за обикновеният посетител са сравнително изчерпателни и полезни, но погледнато от очите на СЕО оптимизатор и робот на търсачка като Google (google bot), нещата изглеждат по-различно. Структурното състояние не съществува, ключовите думи не са внедрени по стандартните норми за наситеност, липсват специални meta тагове "H1", "H2"в статиите и т.н..
3. Заглавия: "title таг" (които се намират в скритият код на сайта) не са правилно оптимизирани. Не отговарят на това, което сео специалистите наричат search engine friendly, т.е. не са написани така, както ще помогне на търсачките да индексират сайта и да го показват в точните запитвания за търсене, не са правилно внедрени важни ключови думи, не са добре комбинирани ключови фрази в съдържанието на заглавията на страниците, което е най-важно.
4. Ключови думи: Съдържанието на най-важните и стратегически думи в сайта не е съобразено по наситеност, с установените SEO норми наложени от търсещите машини и специалисти по SEO. Доста от приложените думи са подходящи, но не са правилно комбинирани, за да образуват важни ключови фрази, което всъщност е главната цел на специалните думи в един текст.
5. Каталози: Липсват данни и регистрация на сайта във важни бизнес директории и каталози както в международен мащаб, така и в българското интернет пространство, въпреки 5 годишното присъствие на хотела в туристическия бизнес и популяризирането на сайта в световната интернет мрежа. Наличието на информация само в сайтовете на туроператори не е достатъчно, дори бих казал, че е вредно, защото се копира съдържание от текстовете на сайта (виж т.8)
6. Маркетинг: Не се откриват никакви следи от предишни рекламни и маркетингови кампании, с цел да се популяризира сайта. За период от 5 год. би трябвало да са проведени поне 3 рекламни кампании в интернет, което би променило съществено състоянието на сайта към днешна дата, би повишило PR на сайта поне с една единица.
7. Индексирано съдържание: Броят на индексирани страници от сайта в търсачките не е малък, но показваното съдържание след запитвания е на лошо ниво от страна на правилна комбинация на ключови думи и фрази, т.е трябва да се преработят всички важни за CEO оптимизация зони и текстовете в тях, за да се комбинират стратегически ключови фрази.
8. Дублирано съдържание: На лице е неправилно показване (публикуване) на информация за хотела в други сайтове. Установявам че съдържанието е буквално прекопирано (copy - paste) от сайта www.rimskabania.com, след което е препубликувано в други интернет сайтове, което е много голяма грешка с доста тежки последствия за правилното показване на сайта след отправени запитвания към търсачки като Bing, Google, Yahoo, AltaVista, AllTheWeb, Ask Jeeves, LookSmart и други по конкретна ключова дума или фраза.
Виж повече: 2. Текст: Текстовете в сайта литературно са добре съчинени и видимо за обикновеният посетител са сравнително изчерпателни и полезни, но погледнато от очите на СЕО оптимизатор и робот на търсачка като Google (google bot), нещата изглеждат по-различно. Структурното състояние не съществува, ключовите думи не са внедрени по стандартните норми за наситеност, липсват специални meta тагове "H1", "H2"в статиите и т.н..
3. Заглавия: "title таг" (които се намират в скритият код на сайта) не са правилно оптимизирани. Не отговарят на това, което сео специалистите наричат search engine friendly, т.е. не са написани така, както ще помогне на търсачките да индексират сайта и да го показват в точните запитвания за търсене, не са правилно внедрени важни ключови думи, не са добре комбинирани ключови фрази в съдържанието на заглавията на страниците, което е най-важно.
4. Ключови думи: Съдържанието на най-важните и стратегически думи в сайта не е съобразено по наситеност, с установените SEO норми наложени от търсещите машини и специалисти по SEO. Доста от приложените думи са подходящи, но не са правилно комбинирани, за да образуват важни ключови фрази, което всъщност е главната цел на специалните думи в един текст.
5. Каталози: Липсват данни и регистрация на сайта във важни бизнес директории и каталози както в международен мащаб, така и в българското интернет пространство, въпреки 5 годишното присъствие на хотела в туристическия бизнес и популяризирането на сайта в световната интернет мрежа. Наличието на информация само в сайтовете на туроператори не е достатъчно, дори бих казал, че е вредно, защото се копира съдържание от текстовете на сайта (виж т.8)
6. Маркетинг: Не се откриват никакви следи от предишни рекламни и маркетингови кампании, с цел да се популяризира сайта. За период от 5 год. би трябвало да са проведени поне 3 рекламни кампании в интернет, което би променило съществено състоянието на сайта към днешна дата, би повишило PR на сайта поне с една единица.
7. Индексирано съдържание: Броят на индексирани страници от сайта в търсачките не е малък, но показваното съдържание след запитвания е на лошо ниво от страна на правилна комбинация на ключови думи и фрази, т.е трябва да се преработят всички важни за CEO оптимизация зони и текстовете в тях, за да се комбинират стратегически ключови фрази.
8. Дублирано съдържание: На лице е неправилно показване (публикуване) на информация за хотела в други сайтове. Установявам че съдържанието е буквално прекопирано (copy - paste) от сайта www.rimskabania.com, след което е препубликувано в други интернет сайтове, което е много голяма грешка с доста тежки последствия за правилното показване на сайта след отправени запитвания към търсачки като Bing, Google, Yahoo, AltaVista, AllTheWeb, Ask Jeeves, LookSmart и други по конкретна ключова дума или фраза.
www.hotelina.bg, www.bulgaria.partner-travel.eu, www.rezervaciq.com
9. Лоши отзиви и коментари: Установявам наличието на лоши отзиви за обслужването в хотела. Това разбира се не е проблем на Специалист оптимизатора, но има решение което трябва да се предприеме незабавно, в противен случай реномето на хотела ще бъде накърнено, а от това естествено ще пострада и сайта, следователно и цялата компания. Освен че управляващите на хотела трябва да вземат мерки за подобряване професионалното ниво на персонала и начина на поведение в района на хотела, то има и чисто технически вариант (инструмент) за борба с лошите коментари в интернет и създаването на подходящ имидж на хотела и нивото на обслужване в него.
CEO Статистика на важни думи и изрази
На базата на написаното до тук нека сега се пренесем към страницата със списък на някои думи и изрази, на които трябва да реагира сайта (добре или зле) при отправено запитване към търсещи машини (търсачки). Напред към СПИСЪК с ДУМИ.
Няма коментари:
Публикуване на коментар